اسلام دین زوری
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 306
بازدید هفته : 321
بازدید ماه : 537
بازدید کل : 10340
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 306
بازدید هفته : 321
بازدید ماه : 537
بازدید سال : 1442
بازدید کلی : 10340
اسلام دین زوری

اسلام دین زوری

چرا اسلام تنها ديني ست كه با جنگ مردم به آن گرويدند؟

پاسخ:با سلام. هيچ يك از جنگهاي پيامبر جنبه خشونت طلبي و بي رحمي و تهاجم نداشت بلكه يا به سبب فتنه و نقض عهد طرف مقابل بود،مانند جنگ با بني قنيقاع در مدينه و جنگ با مشركان درفتح مكه كه به سبب نقض عهد قريش در صلح حديبيه روي داد يا براي جلوگيري از تجاوز بود مانند جنگ احد و خندق و يا قصاص و مقابله به مثل و يا به سبب محاصره اقتصادي بود، مثل جنگ بدر و يا پيشگيري از تجاوز و فتنه بود مانند : تجاوزهاي پراكنده عمال روم و امپراطوري روم و هم چنين ايران وعوامل آنان در سر حدات و جنگ تبوك . حتي روميان سفير پيامبر را كشتند.

«جورح سيل» انگليسي مي گويد : « آن ها كه مي پندارند شريعت اسلام با زور شمشير پيش رفته است ، خيانت و خدعه بزرگي مرتكب شده اند .» آرنولد نيز مي گويد : « پيروزي اسلام عمدتاً بدون شمشير بود و جز در موارد كمي متوسل به شمشير مي شد. »

رفتار اخلاقي و عاطفي پيامبر رحمت در جنگ با دشمنان كينه توز بسيار عجيب است از جمله اين كه در جنگ حنين نه فقط اكثريت را بخشيد و اموال و اسيرانشان را برگرداند بلكه مالك بن عوف رهبر هوازن را نيز عفو كرد و صد شتر به او داد و بعد از اين كه مالك اسلام آورد پيامبر او را به رهبري مسلمانان هوازن و بني سعد كه به نوشته ابي هاشم شش هزار نفر بودند گمارد و بني سعد را بخشيد.

نيز در فتح مكه دشمنان ديرينه و كينه توز پيامبر كه اسير شده بودند، برخي از مسلمانان مانند سعد بن عباده فرياد اليوم يوم الملحمه(امروز روز انتقام است) سر دادند. حضرت فرمود: بگوييد: اليوم يوم المرحمه(امروز روز رحمت است) و در برابر چشمان وحشت زده مردم مكه و سران جنگ افروز آن فرمود: برويد همه شما آزاد هستيد.

در جنگ خيبر وقتي به او پيشنهاد شد كه راه آب را به قلعه يهوديان ببندد يا آب مشروب آنان را مسموم كند، به شدت مخالفت نمود و ايجاد مسموميت در شهر دشمنان و به طور كلي در همه جا را نهي كرد.

به هنگام محاصره خيبر توسط مسلمان شخصي به نام «اسود راعي» كه وظيفه چراندن گوسفندان يهوديان خيبر را بر عهده داشت با گله گوسفندان به مسلمانان پناهنده شد اما پيامبر فرمود گوسفندان امانت يهود پيش شما است هر چند در حال جنگيم ولي بايد آنها رابرگرداني. اين در حالي بود كه مسلمانان به دليل دوري از خانه و كاشانه خود به شدت به گوشت و شير گوسفندان نيازمند بودند و بسياري از آنان در حال گرسنگي به سر مي‌بردند. آيا چنين رويه‌اي را در هيچ يك از جنگ‌هاي حال حاضر يا عهد قديم مشاهده نموده‌ايد؟

در جنگ خندق نيز پس از مرگ «عمروبن عبدود» به دست علي (ع) «نوفل ابن عبدالله» سردار ديگر مشركان به خندق پرت شد و ابوسفيان از ترس تلافي پيامبر (ص) و مثله شدن جسد او به جاي جسد حمزه مبلغ ده هزار دينار يا درهم برايش فرستاد تا جسد او را برگرداند، اما پيامبر هم پول و هم جسد را برگرداند و فرمود: ما پول مرده نمي خوريم.

وقتي در جنگ احد دندان رسول خدا شكسته شد و جراحات متعددي بر پيكر نازنين حضرت وارد شد به ايشان گفتند: دشمنان را لعن كن. حضرت فرمود : «اني لم ابعث لعاناً ولكن بعثت داعيا و رحمهً ؛ من به عنوان بدگو و نفرين كننده مبعوث نشده ام بلكه مبعوث شده‌ام تا هدايت گر و صاحب رحمت باشم» سپس دست به آسمان بلند كرد و گفت : خدايا! اين قوم را هدايت كن زيرا كه كوته نظر و نادانند .

از اين گونه وقايع كه دال بر عطوفت و مهرباني و منطق دين مبين اسلام است در تاريخ اسلام بي شمار است .[1]

اما رفتار خلفاي اهل‌سنت در حمله به مناطق گوناگون را هرگز نبايد از چشم اسلام ديد و عنوان اسلامي بر آن‌ها نهاد. بزرگترين دليل بر اشكال داشتن اين حركت آنان، عدم حضور اميرمومنان علي‌بن ابي‌طالب در جنگ‌هاي عصر خلفاي سه‌گانه اهل‌سنت است (به گونه‌اي كه ايشان حتي در يكي از جنگ‌هاي آنان شركت نكرد).

با اين همه ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه برخلاف تصور شما ساير اديان الهي كه رهبر آن موفق به ايجاد دولت شده است براي دعوت ديگران به يكتا پرستي به مبارزه و جنگ با طاغوت زمان خويش برخواسته‌اند و اين مسئله تنها از خصوصيات دين اسلام نيست. به عنوان مثال مي‌توانيد به زندگي پيامبراني چون: داود، سليمان، موسي و ... مراجعه فرماييد.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] . براي اطلاع بيشتر ر.ك : علي اكبر حسني ،تاريخ تحليلي و سياسي اسلام .



تعداد بازدید از این مطلب: 37
موضوعات مرتبط: شبهات , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود